Mijn hele leven ben ik al gefascineerd door hoe mensen naar de “werkelijkheid” kijken. We denken dat we naar hetzelfde kijken en toch zien we allemaal verschillende dingen. Zie dan nog maar eens goed samen te werken! Het vraagt nogal wat om met al die verschillen om te gaan.

Ik breng kennis mee van allerlei methodieken en werkvormen, en tegelijk vind ik die ook weer niet heel belangrijk. De kwaliteit zit wat mij betreft vooral in het proces: hoe ontwikkel je een effectieve aanpak voor een concrete organisatie? Dan moet je er als adviseur geen last hebben dat je persé jouw ‘tooltje’ uit je rugzak wil halen.

Effectief veranderen gaat alleen als de adviseur en de opdrachtgever nauw samenwerken, met wederzijds respect voor elkaars inbreng. Van mij mag je verwachten dat ik een brede ervaring en kennis heb op het vakgebied van de veranderkunde. Maar jij, mijn opdrachtgever, weet als geen ander wat wel/niet werkt in jouw organisatie.

Wat voor kennis breng ik dan precies mee? Als adviseur ben ik vooral gevormd door de combinatie van werk en opleidingen. Na de studies Rechten en Bedrijfseconomie en werkzaam te zijn geweest bij diverse werkgevers heb ik in 2003 Feidon Change Facilitators opgericht. Daarnaast heb ik me steeds laten ‘voeden’ door allerlei opleidingen. De eerste was “Sturen van Veranderingen in Organisaties” (bij Sioo) en aansluitend heb ik de master “Advanced Change Methodologies” afgerond (ook bij Sioo). Verder heb ik onder meer “Strategisch Coachen” (bij Regi Melcherts) gevolgd, de basisopleiding “Transactionele Analyse” (bij Piet Weisfelt) en Organisatieopstellingen (bij Jan Jacob Stam) en diverse meerdaagse trainingen bij Phoenix Opleidingen.

Op dit moment verdeel ik mijn tijd over twee dagen per week lesgeven in Verandermanagement op de Christelijke Hogeschool Ede, één dag wetenschappelijk onderzoek, en twee dagen in de veranderkundige praktijk.

Mijn opdrachten zitten voor tachtig % in productiebedrijven. Ik houd van de concreetheid van de maak-industrie. En ik kan wel uit de voeten met ‘techneuten’. Daarnaast ken ik de bijzondere dynamiek van onderwijsinstellingen natuurlijk van binnen uit.

Naast mijn werk ben ik amateur-schilder (op de grens van figuratief en abstract). De basis heb ik gelegd bij het Utrechts Centrum voor de Kunsten in de driejarige “beeldende Route”.